BidTraffic ( Gaji Untuk Blogger) - Click & Join

Thursday, February 3, 2011

Lewat Sebulan..lawak la..


LOL--Lawak yg mmg budak2 x kan paham..

       Sepasang pengantin yg baru berkahwin 4 bulan, pada suatu malam si isteri memeluk leher suami dan berkata "ayang, period i dah lewat sebulan, tapi i tak boleh nak pastikan lagi sebab kite kene check kat doktor".Si suami yg teramat gembira tu pun berpakat dgn isterinya utk tdk memberitahu sesiapapun tentang perkhabaran gembira ini sehingga ianya benar2 pasti.

       Pada suatu hari, pasangan ini didatangi oleh pegawai dari TNB kerana terdapat tunggakkan dlm pembayaran bil elektrik rumah mereka. Pegawai TNB tu pun berkata "Ini rumah En.Mahpus ker?""Iya, saya ni isterinya.Ada apa encik?"Pegawai TNB tu pun berkata,"Puan,ni dah sebulan lewat,saya dah tak boleh tunggu ni,nanti boss saya marah".Dengan nada terkejut, si isteri itu pun membalas balik cakap pegawai TNB tu "APA???Macam mana pulak encik tahu yg saya ni sebulan lewat?"

      Pegawai TNB tu pun dgn selamba menjawab "Ala Puan,ni kan zaman IT,semua tu ada dlm komputer dan kita blh check online".Kata-kata pegawai TNB tu membuatkan si isteri tu lagi terkejut "APAAA??!!!Saya lewat sebulan pun awk semua blh tau?".Pegawai tu pun mententeramkan keadaan "Relek puan,puan ni baru lewat sebulan,ada lagi teruk,lewat 5-6 bulan.Si isteri yg terperanjat beruk dgn kenyataan pegawai itu pun berkata,nnt saya bincang dgn suami saya.Lalu pegawai itu pun beredar dari situ.

      Keesokan harinya,selepas si Mahmud ini diberitahu oleh isterinya,die pun naik berang,die terus ambik cuti dan pergi kekedai TNB yg berdekatan.Dengan tanpa menghiraukan pegawai TNB yg ramai di situ,dia pun memekik seraya berkata."Apa korg ni,isteri saya sebulan lewat pun nak heboh2 ke dlm internet. Awak ni semua yg berkeluarga tak pernah lewat sebulan ker?Huh!!bisnes apa korang buat ni?nak kene saman ker??"

     Lalu pegawai yg dtg ke rumah si Mahpus tu pun berdiri dan mententeramkan keadaan, "sabar,sabar encik,apa susah,klu encik nak settlekan perkara ni,bayar je"kata-kata pegawai tersebut membuatkan si Mahpus naik berang.

     "APAAA??nak bayar kat korang?belahhhh lahh!!"

    Pegawai tersebut pun berkata "kalau macamtu, Kita terpaksa potong encik punya............",Si Mahpus mencelah, "apa??potong??abih tu isteri saya nak pakai apaaaa??",pegawai menjawab,"nampak gayanya,isteri encik kene pakai Lilin ajer la.."


----apa la bengap sgt kisah ni..ngok tol...hahahahaaa....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...