BidTraffic ( Gaji Untuk Blogger) - Click & Join

Wednesday, March 23, 2011

Mengenang Masa Depan...


Salsa sedih sebenarnya ni, sebab selalu jer x dapat jawab test dan exam kat USM ni..sangat berbeza dengan waktu Diploma dulu..time tu blh la buat..x la ssh macam kat sini..Boleh dikira budak pandai gak la Salsa time Diploma kat International Islamic College dulu..ramai membe2 puji..bangga la jugak..tapi tu dulu la..masa lalu punya cite..skrg semua dah berubah..Rasa diri sangat lemah dan x pandai bila study kat USM ni..mmm...


Walaupun study memanjang,kengkadang x leh gak jawab..mmg sgt2 kecewa dgn diri sendri..sabo jer la..Pikir baik dan buruk per yang berlaku..mungkin ade sebab disebalik apa yang berlaku..Salsa kene kuatkan semangat..


Sedih..tapi kene kuatkan semangat,walaupun semangat yg ada sangat rapuh..terbaca artikel ni...ok la sikit..membangkitkan semangat..walaupun x byk..memadai la..

Chayok Chayok Salsabila..!!!!!!
---semoga x berputus asa..
---semoga dapat mengulung segulung ijazah..
---terima kasih2 sgt2 kepada kawan2 yg slalu disamping Salsa
---Luv u all  :)

                


Orang yang selalu mengenang masa lalu, kemudian bersedih atas kegagalan di dalamnya merupakan tindakan bodoh dan gila. itu sama artinya membunuh semangat,memupuskan tekad dan mengubur masa depan yang belum tejadi.

Bagi orang yang berpikir, berkas-berkas masalalu akan dilipat dan tak pernah dilihat kembali.cukup ditutup rapat2 , lalu disimpan dalam "ruang" penglupaan, di ikat dengan tali yang kuat dalam "penjara pengacuhan" selamanya. atau diletakkan dalam didalam ruang gelap yang tak tertembus cahaya.

karena masalalu telah berlalu dan habis. kesedihan tak akan mampu mengembalikannya lagi, keresahan tidak akan mampu memperbaikinya, kegundahan tidak akan membuatnya menjadi terang kembali.karena memang sudah tidak dapat diubah kembali.

jangan pernah hidup dalam mimpi buruk masa lalu atau dibawah payung gelap masa silam. selamatkan diri anda dari bayangan masalalu...!!


Apakah ingin mengembalikan air sungai ke hulu, matahari ketempatnya terbit, mengembalikan bayi keperut ibunya, air susu ke payudara sang ibu, dan airmata ke kelopak mata?

Adalah bencana besar, bila kita rela mengabaikan masa depan dan justru menyibukkan diri dengan mengingat masa lalu.
itu sama saja mengabaikan istana yang indah di depan mata dengan dengan sibuk meratapi puing-puing yang telah lapuk.
orang yang berpikiran jernih tidak akan pernah menoleh kemasa lalu. karena air akan tetap mengalir kebawah,dan berjalan akan tetap ke depan.

jadi janganlah melawan sunah kehidupan.

perbaiki masa depan kita dengan membangun kembali impian,perbaiki diri. dan lupakan masa lalu.

sumber : Laa tahzan - 'Aidh Alqarni

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...